torsdag 26. november 2009

Kjole til Linnea

Endelig en mulighet til å sy barneklær. Det å sy barneklær var en av mine største interesser for noen år siden. Her skal det bli en ny kjole til lille Linnea. Hun kommer snart til verden: )


Stoffene som blir brukt er gode bomullstoffer. Noe nytt og noen rester. Blomsterstoffet er fra en strandveske som ble sydd tidligere i sommer. Klikk her så kan du se strandveske.


Stoffene som er valgt ut blir styrende for hvordan kjolen skal bli. Det rosa smårutede stoffet blir selve kjolen.

Det er et stort ønske at kjolen skal få sitt eget særpeg, må det litt mønster på i form av blomster. Blomstene blir klippet ut, men rosa og rødt trenger å bli "frisket" opp med innslag av limegrønt.


Her er arbeidet i full gang. Ideene blir til mens jeg jobber. Her er ideen og "feste" blomstene på den grønne stilken. En blomst blir forsøkt dekorert med plast. Ikke veldig praktisk, men veldig tøfft: )

Her er kjolen til Linnea er ferdig! Den passer ikke riktig enda....men blir fin til sommeren.




Her visers nærbilde av knappene som er trukket, og den morsomme effekten med litt plast rundt nederste blomst.



En ny ide fra dette arbeidet ble til en dukke med klær


4 kommentarer:

  1. Detdär blommiga tyget är ju bara SÅ fint! Det kommer att bli underbart vackert med det rosa och det gröna tillsammans.

    SvarSlett
  2. Så flotte stoffer! Gleder meg til å se resultatet -det blir sikkert en lekker kjole!

    SvarSlett
  3. Linea er heldig,jeg også! som gleder meg over å kunne følge prossessen:)

    SvarSlett
  4. Ser ut att bli en fin klänning. Tygerna är fina tillsammans.

    SvarSlett