søndag 15. november 2009

Julekortene er ferdige!

Utgangspunket er fra Gudrun Sjødens katalog med klær

Her vises eksempel på et av kortene og hvordan det blir laget. Det blir laget 10 stykker i denne størrelsen + 10 små. Her er det laget en ramme rundt halve bildet.


Bilder/utklipp fra katalogen blir dekor på kortet.



Her er det på ført rammelim med silketrykkramme og metallfolie er lagt over. Dette vil gi en fin effekt. Når dette er gjort er det klart for å sy.


Her ligger julekortene store og små med mange små detaljer. De ble kjempefine! og jeg gleder meg til å gi de bort: )


På bildet under er julekortet ferdig som det i tidligere innlegg er vist prosessen på.


Det som gjør kortene fine er alle teknikkene som er tatt i bruk. Det er rammelim med metallfolie, noe som fungerer like godt til papir som til tekstil. Vanlig stofftrykk med silketrykkrammer, perler, knapper og litt tekstil.


Her er noen av de små merkelappene. Det er samme teknikk på alle kortene, så jobben blir som om jeg er fabrikkarbeider. Alle knapper blir sydd, alle trykkene gjøres samtidig etc. Det er veldig gøy.





14 kommentarer:

  1. De ble virkelig flotte ja! Heldige de som får et slikt julekort i posten. Jeg har ihvertfall begynt å tenke på dem, men har ikke fått fingeren ut. Helt sikkert på tide å begynne. Kjøpt to av gavene da.. uff, pleier egentlig å være tidlig ute men med masse på skolen har jeg ikke vært så flink i år.

    Håper ihvertfall jeg får tid til å lage noen gaver i år også. Det er ihvertfall de hjemmelagde gavene jeg blir gladest for.

    Fin søndag!

    SvarSlett
  2. lekre kort du har laget, må være herlig å være ferdig med de:)

    SvarSlett
  3. SÅ kreative og artige kort!!! Heldig er den som får et slikt et...

    SvarSlett
  4. Heisann!

    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg ;-)
    Så mye artig du lage, her bobler kreativiteten nesten over. Flotte julekort

    mvh solfrid¤

    SvarSlett
  5. Så masse flott du lagar...
    Må være kjekt å få Julekort frå deg ;-)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Julekortene dine var helt spesielle:)
    Du kan se flere av kjolene mine her: www.ellensand.no
    :)

    SvarSlett
  7. Vilka spännande kort, jag blir jätteimponerad och inspirerad!!

    SvarSlett
  8. Åhh, så flotte de ble. Synes det gjør seg med de forskjellige materialene du bruker. Heldige de som får sånne kort, håper de setter pris på dem også.

    SvarSlett
  9. Kjempefine kort. Blandingen av forskjellig materiale gjør dem helt spesiell.

    SvarSlett
  10. Blir litt misunnelig på de som får noe så fint i posten fra deg, el en pakke med merkelapp med masse omtanke. Nydelig begge deler. Ønsker deg en flott uke.

    SvarSlett
  11. Wow, for noen fantastisk fine julekort! Heldige de som mottar dem:)

    SvarSlett
  12. Skulle gjerne fått et slikt julekort i posten, ja!!
    Jeg må prøve meg på dette rammelimet ja, må bare få unna litt andre greier først..

    SvarSlett