torsdag 17. desember 2009

Veske til ei lita (eller stor) jente

Noen ganger strekker ikke tiden helt til: ) Jeg får stadig nye ideer og holder på med flere ting på en gang. Det skal jeg vise her.

Aller først til den lille veska. Her planlegges motivet og hvilke stoffer som skal brukes.


Bunnen er "polstret" slik at det blir en fin form på veska. Sommerfugler er overført med rammelim og settes på for å få et mønster på det brune prikkede stoffet.





På "mini"- kurset i dag skal jeg skal  vise hvordan bunn og håndtak kan sys på en veske
Veska er nesten ferdig. Jeg skal kose meg med pirkearbeidet i kveld.


Hele vesken er dekket med plast, bortsett fra håndtak og bunn . Her er vesken + lommeboken som hører til.
Det er ikke lett å ta bilder av noe som er dekket med plast. 

Den lille bæreren ble laget på et minikurs med rammelim og søm



10 kommentarer:

  1. GITTE; du er en veskedesigner,basta!!!
    Veldig delikat og fin i form og utrykk.
    Liker det når preget er litt "ryddig" jeg vettu:)
    fioline

    SvarSlett
  2. Jättefint blev det! så sött med fjärilarna längst ner. :)

    SvarSlett
  3. Så mye lekkert du lager! Og for meg, som faktisk har en symaskin ( som sjeldent er i bruk) setter jeg stor pris på at du forklarer så mye- da får jeg også lyst til å sy! Gleder meg til du begynner å selge, ejg har ei jente på 5 år som garantert vil ELSKE veskene/ pennal med prinsessemønster og rosa!
    Ha en flott jul!

    SvarSlett
  4. For en heldig prinsesse som får denne :)

    SvarSlett
  5. Du verden, så stilig den ble! For en heldig liten jente som får den. Kunne faktisk tenkt meg den selv og:-)

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅÅ....den var fin !!! Hva med en stor jente som er liten... jeg er bare 1.63 m over havet.....Elisabeth H.

    SvarSlett
  7. LEKKER veske i artig design! Gledar meg til neste prosjekt alt - for det er vel ikkje langt unna?

    SvarSlett
  8. Kjempestilig - artig kombinasjon av materialer.

    SvarSlett