tirsdag 22. desember 2009

Bokomslag i tekstil med engler

Jeg vet det blir en ny 7. sans til jul. Jeg ønsker meg den samme hvert år. Den skal få et omslag i tekstil.

Det er flere Tilda engler igjen fra de to arkene som ble overført til tekstil. Her er arbeidet i gang med 3 nye bokomslag.


På bildet over er det sydd 3 engler. To av englene har fått organza over seg. Dette er bare for å få en fin effekt, og jeg elsker jo alle disse lagene: )

På bildet under er det lagt organza over hele omslaget, og deretter sydd rund engelen og merkelappen/ etiketten.



På bildet under vises de andre effektene som var på Tilda arket. Muffins med vinger og etiketter. Dette skal bli omslag på en liten oppskriftsbok.

Her er det også lagt organza over, men først er det trykket skrift (oppskrifter) inne i etikettene. På noen av muffinsene er vingene klippet av.



Da julen kom fikk jeg en annen størrelse enn jeg pleier å ha på almanaken. Det betyr at bokomslaget må bli større. Jeg må tenke nytt, og utvider med skrift og ekstra stoff.



Skriften er speilvendt og printet på transferark. Ordene som er valgt ut har noe med engler i seg, en kakeoppskrift (Englekyss) og noen visdomsord.





Det første som måtte gjøres var å sy slik at omslaget blir stort nok. Det ble et rosa stoff øverst og nederst + et prikket brunt stoff på den ene siden.




På bildet under er alle tre omslagene ferdige.




Det ble noen engler til overs som ble til julepynt. Gå inn her og se.

En annet boksomslag som ble laget kan du se her


12 kommentarer:

  1. Så fine bokomslag! Jeg ønsker meg kurs med deg på nyåret:) God jul til deg og dine:)

    SvarSlett
  2. Så fint det blir:) Skal du ikke ta deg en fortjent juleferie ???? God jul, gleder meg til et nytt år med nye ideer fra deg. Elisabeth H.

    SvarSlett
  3. Er innom for å ønske deg en GLEDELIG JUL!
    Juleklem fra bestemor Drillo!

    SvarSlett
  4. Fine bogomslag, Gitte. Dem kan man kun blive glad af at se på. God jul. kærligst Mette

    SvarSlett
  5. Nydelige bokomslag, hadde ikke takket nei til noe så fint.

    Ønsker deg og dine en koselig julehelg.

    Juleklem fra meg.

    SvarSlett
  6. I dag lå det en nydelig hilsen i postkassa mi. Tusen hjertelig takk :-) Mange julehilsener til deg.

    SvarSlett
  7. Dette var noen supre ideer - som vanlig!! Kanskje et omslag til min nye 7 sans kan bli et juleprosjekt.
    Kos deg i jula. Jeg gleder meg til masse kreativt på bloggen din.
    GOD JUL

    SvarSlett
  8. Tusen tusen takk for et nydelig julekort;o)) Du klarte jo fullstendig å vippe meg av pinnen ennå en gang;o)))
    Håper dere får en flotters julaften og en fin jul.
    Masse klemmer fra
    Linda:o)

    SvarSlett
  9. Nydelig bokomslag!

    Vil gjerne få ønske deg en riktig god jul!

    Klem Barbro

    SvarSlett
  10. Øy, det var fint.
    Her kommer en julehilsen fra et gammelt postkort. Jeg syns det var fint å bruke.

    Jeg til deg og dine kjære
    beste ønsker vil frembære
    om en god og festlig jul!
    Må nyttåret skjenke dere
    av alt godt kun, stadig mere.

    Stor juleklem fra meg:)

    SvarSlett
  11. oi her var det mye fint! kommer nok på besøk flere ganger! :-)

    SvarSlett
  12. Hei, det var veldig hyggelig med julehilsen Gitte! :o)
    Hils Elisabeth fra meg,
    klem :o)

    SvarSlett