torsdag 9. juli 2009

Strandveske

Etter vår inspirasjonstur til Barcelona så vi en fin strandveske som var sydd av voksduk og tekstil i samme stoff. Vi ville også ha en slik veske. Nå finnes det mye fine voksduker, og enkelte steder har de også bomullstoff i samme serie. Vi måtte til Nåløyet (quiltebutikk i Ski). Her er stoffene vi kjøpte.


Først laget vi til et mønster på en veske. Akkurat den størrelsen vi ville ha.



Her er blomster klippet ut og skal applikeres på det en fargede røde stoffet. Neste steg var og slå knapper.

Jeg har en gammel fin Astor knappemaskin. Den er jeg veldig glad i. Nesten alle liker å slå knapper. Det er nesten som å trylle: )




Her er knappene klippet til i mønsterdeler som passer til knappemaskinen. De blir veldig fine.

Veska er nesten klar. Vi skal møtes i dag kl. 11 og sy den ferdig! I mellomtiden har jeg sydd en liten toalettmappe i samme stoffet.




Dagen i dag er satt av til å sy veske. Det er mye detaljer som skal på plass: )





Veska er ferdig. Bunnen er laget med stiv "plast" (som er kjøpt på Norway Design) for å få en fin bunnform.



Dette stoffet har også blitt brukt til å sy en liten søt barnekjole. Klikk deg inn her om du vil se: )


5 kommentarer:

  1. Åååååhh.... Nå gleder jeg meg!!!

    SvarSlett
  2. Hei, hvor tror du jeg får kjøpt meg en sånn "lage egne knapper" maskin??
    Sånn har jeg lyst på.. :o)
    Så fint stoff du har kjøpt til vesken!
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  3. Jeg gleder meg til å se denne væsken ferdig. Det ser så bra ut:-)

    SvarSlett
  4. hei:)
    nå er jeg spent som en fjær!
    fioline:)

    SvarSlett
  5. Oi, så lekker den ble! Hvor får jeg tak i knappemaskin skal tro?

    SvarSlett