onsdag 3. juni 2009

Lange halssmykker med Babuska motiv

Det nærmer seg utstilling og jeg koser meg i "ventetiden" med å lage noen flere Babuska smykker.

Her er et av smykkene ferdig. De er lange og ingen er like.

Her er en forklaring på hvordan jeg lager smykkene. Jeg bruker alltid bløt tyll. Den er også mer slitesterk enn den stive vanlige tyllen. Det er å få kjøpt mange steder. Jeg har vært i noen av invandrerbutikkene på Grønland. Tyllen kan også kjøpes på Stoff og Stil.


Her har jeg klippet tyll i "pølser". Deretter fyller jeg den med knapper, slår knute etter hver knapp slik at de sitter fast. Jeg laminerer noen bilder av Babuska dukkene og overfører noen med rammelim til tekstil.


Noen av Babuskaene dekorerer jeg med plast perler og organza.


4 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har! Jeg lar meg inspirere...

    SvarSlett
  2. Hei Gitte
    Jeg tok meg den frihet å lage et innlegg om deg på bloggen min. Jeg vil gjerne dele din spennende blogg med de andre jeg kjenner.
    Gleder meg til å treffe deg igjen.
    Ha en fin kveld1

    SvarSlett
  3. Takk for koselig kommentar:) Det varmer med slikt. Men jeg må jo si at du har en herlig blogg! En liten tvist i forhold til de andre jeg har på lista mi, legger deg til jeg altså! Nydelig kunst:)

    maya

    SvarSlett
  4. Jeg hadde stor glede av å se utstillingen din i dag.
    Bildene, veskene, tittekassene..... aah.
    Hun med perle i nesa, var så utrolig herlig.
    Dagens store lyspunkt!

    SvarSlett