tirsdag 3. november 2009

Hans og Grete

Her er jeg i gang med utfordring nr. 2. Det var mormor Tone som gav meg denne ideen: ) Lage en pute, hvor motivet skulle bestå av knapper. Det var jo ikke helt lett!

Imens jeg holder på med forrige pute, dukker dette bildet opp. Eventyret om Hans og Grete.



Dette var en god ide i forhold til å lage et bilde av knapper. Pepperkakehuset til Hans og Grete. Det blir tegnet et pepperkakehus i riktig størrelse (i forhold til puta) og bilder på nettet av godteri som vil passe som pynt.



Bildene blir overført til tekstil med rammelim, for å få en ny funksjon, som knapper.



Huset til Hans og Grete ligger i skogen og må ha noen trær. De blir klippet ut av tynn organza. Her er stammene tegnet på applikasjonsvliseline som er limt på organza. Deretter klippes de ut.





Trærne limes og festes med søm rundt. Huset limes og applikeres.






Før knappene (godteriet) festes må det pyntes med noe som ligner på melis. På Panduro hobby ble det kjøpt inn en slags "tykk" maling.

¨


Nå skal "malingen" tørke. Det står på bruksanvisningen at det skal tørke i minst 6 timer.




Knappene sys på tilslutt. Veska er ferdig!





2 kommentarer:

  1. Aaaaaa denne aner jeg konturene av;o))
    Gleder meg til å se den ferdig...
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  2. Så flott puta ble! Venter spent på neste !!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett