onsdag 26. august 2009

Studentoppgave

Dette er fra en oppgave med et kull studenter. Ideen var kreativ tankegang i forhold til å jobbe i lag på lag, uten bruk av photo shop. Alle fikk utlevert et bilde som skulle brukes som inspirasjon. Jeg var også med. Studentene valgte ut dette bildet til meg:)


Jeg tar utgangspunktet i et ansikt. Vi jobber manuelt og i paint. Jeg starter med å bruke et bilde av mannen min. Det ble ikke vellykket. Det ble utgangspunktet til at jeg tenkte på tegnefiguren Willy fra barnebøker jeg har hjemme: Hvor er Willy?

Willy får også en strikket lue. Han er kopert i mange eksemplarer, som også er et kjennetegn fra bøkene.


Her er bildet ferdig. Det er tilsammen brukt 4 lag med ulike effekter. Bildet med alle lagene blir tilslutt scannet/ kopiert. En morsom og annerledes måte å jobbe på: )



4 kommentarer:

  1. Så spennende Gitte. Dette ble jo et veldig fint bildet.

    SvarSlett
  2. Helt underbart att kolla igenom dina inlägg!
    Jag blev väldigt pysselsugen igen. Börjar fundera på att börja blogga igen. Under sommaren har det mest varit trädgårdsjobb och härliga utedagar! Jag återkommer absolut!
    Ha en bra dag!

    SvarSlett
  3. For en kreativitet, virkelig flott! Takk for hilsenen på bloggen min.

    SvarSlett