lørdag 4. juli 2009

Rammelim og Scribbler

Jeg leker meg mye med et tegneprogram på nettet som heter The Scribbler. Her har jeg tegnet et ansikt og satt på funksjonen som er et "spindelvevprogram". Du vet ikke selv hvordan sluttresultatet blir. Du velger selv når du vil slutte.


Jeg fikk en god ide: ) Jeg kopierte opp ansiktet til mange små og overførte motivet med rammelim på tekstil. Her har jeg montert trykket på en svart bakgrunn og sydd med hvit tråd på selve motivet.

Slik blir forsiden når vi snur tekstilet. Tøfft hva?

Jeg lager en enkel liten veske: ) Øynene blir forsterket med perler.



På andre siden ønsker jeg å ha kontrasten med det hvite motivet. Her er det bare trykket som er tatt i bruk.



Her har jeg markert et ansikt med plast og perler. Knappene som er festet til håndtakene har jeg trukket med det samme stoffet.

Har du lyst å prøve? Gå inn på http://www.zefrank.com/ og til the scribbler. Det er veldig morsomt: )



6 kommentarer:

  1. Gurimalla...så fine og spennende ting du lager!! Veldig inspirerende.
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  2. Kan du ikke lage og selge noen slike, søte snille flinke du!(Smiske, Smiske)Jeg synes den med ansikter var absolutt fantastisk! Også får jeg skikkelig lyst til å finne frem symaskinen selv- i det siste har den bare blitt brukt til å lappe bukser! Vet jeg gjentar meg selv altså; men kan du ikke kjøre kurs i bruk av rammelim? Veskekurs...

    SvarSlett
  3. Dette var bare utrolig stilig!! Likte de ansiktene veldig godt! Må sjekke ut det tegneprogrammet :)

    SvarSlett
  4. Gitte:)
    savnet plutselig å jobbe med scribbler:)
    det var jo såååååå morsomt:)men nå er det svulmepasta og trykk av bokstaver som gjelder.....det kommer snart noe ...
    fioline:)

    SvarSlett
  5. Hej Gitte.
    Fantastisk god idé med at bruge scribbler. Det vil jeg prøve. Jeg kender jo rammelim fra kurset hos Bitten.
    Rigtig god blog, du har.
    Mange hilsner Brynhild

    SvarSlett
  6. åjj dette var jo bare kult da!

    ...og takk for hyggelig kommentar i blog'n min :)

    Jorun

    SvarSlett