fredag 31. juli 2009

Dekonstruksjon

Når jeg først er inne på tema: Gudrun Sjøden skal jeg vise noe jeg laget for noen år siden. Jeg jobbet som lærer på Design og Tekstil på Sogn vgs. Elevene skulle lære å sy skjorte, og jeg ville sy meg en skjorte samtidlig.

Jeg fant et fint stoff, men det var allerede et ferdig plagg. Det skjer meg igrunn ganske ofte: ) Det var en tunika fra Gundun Sjøden.
Her vises bilder fra prosessboka med tunikaen som var utgangspunktet(bilde fra katalogen, med arbeidstegning til). Videre vises det hvordan delene blir klippet fra hverandre.

På bildet under vises skjorta ferdig. Den ble igrunnen veldig morsom, fordi det var ikke lett å finne rikitge knapper, så jeg valge å bruke forskjellige. Alle i samme "farge" men ulike størrelser. Det ble mange ulike knappehull å sy





6 kommentarer:

  1. En utrolig fin fin bluse du designet, med god loggføring. det er en kunst det òg. ;-)

    SvarSlett
  2. Ja nå har jeg opprettet blogg bare for å kunne komentere alle de morsomme/sprø ideene dine Gitte det er utrolig hva jeg må lære meg for å følge med..... det går sakte men det går...

    SvarSlett
  3. Vilken vacker ombearbetning!

    Är lite kär i allt det du gör med textil - hoppas det är ok att jag lägger en länk till dig från min blogg?

    SvarSlett
  4. Hei :-)

    Da har jeg prøvd rammelim :-) Er som art medium. Helt likt. Men da skjønner jeg hvorfor jeg ikke ble fornøyd med art medium...fordi jeg har blekkskriver.... Skal kjøpe meg laserprinter så får jeg se om resultatet blir bedre da :-) Har ikke fått ordnet kodekortet,men samboern kommer hjem i dag og han kan sikkert hjelpe meg med å få skiftet batteri :-) Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  5. Du lager så mye fint! Elevene dine er heldige som har en så kreativ lærer!

    SvarSlett