onsdag 17. juni 2009

Marilyn Monroe

Dette er bilder fra et kurs jeg skulle holde for lærere i Vestfold. Det var ønske om, i tillegg til forelesning, at vi skulle gjøre noe praktisk arbeid.



Det var på samme tid utstilling i Oslo med Andy Warhol, derfor ble utgangspunktet et av hans kjente bilder, med Marilyn Monroe.

Det skulle være 30 stykker på kurset, derfor måtte bilde deles inn i 30 deler. Alle skulle få sin lille mønsterdel som var markert med nummer etter hvilken farge som skulle brukes. Her ble det brukt garn i ulike kvaliteter.


Her begynner bildet å ta form. Fremdeles er det ingen som vet hva motivet skal bli, noe som er med på å skape nysgjerrighet. Det betyr at alles mønsterdeler er like viktig for å få dette til å bli et helt bilde. På venstre side synes noen av mønsterdelene som skal monteres på.

Bildet under arbeid. Det som gjør bildet interessant er at alle de små mønsterbitene blir ulike, selv med likt garn.

Bildet er ferdig.
Dette er et godt eksempel på samarbeidslæring. Alle må bidra for å få til en helhet, noe som skaper et godt samhold, f.eks i en gruppe, klasse eller lignende. Fint hva?



8 kommentarer:

  1. Så artig dette var Og flott bilde ble det Skjønner at sammarbeidet fungerte bra

    SvarSlett
  2. Wow, dette var en god idè. Jeg suger til meg rått av alt det fine du gjør! - Og ser virkelig fram til neste kunst og håndverksparti jeg skal ha som lærer på barneskolen.

    SvarSlett
  3. Jøss. God undervisningsidé og veldig stilig resultat. Så flink du er!
    Ha en fin, fin dag :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  4. Så lurt og så spennende! God idé og ta med seg.

    SvarSlett
  5. Så gøy! Ble jo knallbra resultat:)
    Ang. lampene på min side så så jeg de på interiørmssa i Norge hos en dansk forhandler, men husker ikke hva de het.;(
    Liker de veldig godt:)
    Han fin dag!

    SvarSlett
  6. Hei. Takk for koselig kommentar på bloggen min. Så morsomt det så ut å lage sånn bilde. Det var en lur idè :)

    SvarSlett
  7. Så kult!! Husker godt "Monalisaen" vår på Hiak.. arti teknikk med mange muligheter.. Har lyst å prøve den på barneskolen- synd det er sommrferie..... ;)

    SvarSlett
  8. WOW!!
    Jeg må si meg fryktelig imponert!!
    Av arbeid, men også av idèen bak!!
    brito

    SvarSlett