mandag 21. september 2009

Gi meg en utfordring!

Nå har jeg jobbet videre med metallfolie. Stoffet som ble valgt ut var noe jeg hadde med rust- flekker på.



Rustbehandling tar litt tid. Jo lenger tid rusten får ligge, jo tydeligere blir trykket. På bildet under ses litt av prosessen. Et lag stoff i bunn, og et lag over.
Stoffet som ligger over får et svakere trykk, og dette blir fjernet et døgn før det andre laget med stoff.



Det ene stoffet med det svakeste trykket, klippes opp og settes sammen, og er klare for trykk med metallfolie (samme måte som i forrige innlegg).


Alle delene settes sammen med litt variasjon. Noe av skriften blir sidelengs, opp ned, og noen riktig vei.


Stoffet med de tydelige markerte nøkklene blir tatt i bruk. Stoffet påføres applikasjonsvliseline og nøklenen blir klippet ut og limt på.


Så kommer det store spørsmålet. Hva skal det bli ut av dette mønsterstykket? Den er like stor som en spisebrikke.



Gi meg en utfordring! jeg elsker utfordringer. Jeg tar de i mot med stor glede. Jo vanskeligere, jo bedre: ) Jeg skal vise arbeidsprosessen her på bloggen.


10 kommentarer:

  1. Du har så utrolig mange spennede teknikker å vise! Virkelig gøy å se de flotte arbeidene du viser i innleggene dine. Du vil ha en utfordring... hmm... hva med å lage ei "røff" veske/bag tiltenkt en mann? Teknikken med rust kan vel kanskje passe til det? Kanskje bruke rammelim og overføre bilder av tøffe biler til stoff? Ser selv at jeg lager kun feminime ting, og rundt om på bloggene ellers er det heller ikke så mye maskuline ting som blir vist frem. Men gutta blir vel også glad for å få hjemmelagde ting?

    SvarSlett
  2. Det ble skikkelig stilig;o)))
    Utfordring.... Skal vi se.... Jeg holder på å knote med å lage meg en lampeskjerm, det kan du jo prøve på;o))
    Eller en hatt;o)
    Ellers kommer jeg ikke på så veldig mye vanskelig.
    Lykke til;o)
    Gleder meg til å se hva det blir;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  3. Utrolig fin effekt det ble!!
    Jeg stemmer for lampeskjerm! Det hørtes ut som en passe utfordring til deg Gitte.

    Eller en søt dukkekjole?

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett
  4. Hei!! Så kult det ble!! Nøkler,-smart!!!!! Jeg skal ikke gi deg utfordringen idag, må tenkle litt på den:-)

    SvarSlett
  5. Så kult! Vi skal lære silketrykk på skolen om ikke lenge, det går vel ut på noe av det samme?

    SvarSlett
  6. Nice! Hva med en...kleshenger? Jeg har nok ikke lagd min kleshenger selv, fant den slik på loppis. To stykker til og med!
    Ha en fin og kreative dag

    SvarSlett
  7. Hei Gitte:)
    Hva med å lage en skinnbag i kraftig brunt lær?
    Eller å montere disse sarte og vevre tekstilene til treverk som et bilde?
    Jeg ville hatt et nøkkel skap i gangen med denne fronten som dør.....:)er du ikke gift med en snill snekkermann?

    SvarSlett
  8. Herlige kommentarer! Jeg koser meg med alle ideene jeg får: ) Hjernen jobber i høygir om dagen.

    SvarSlett
  9. Hei :)
    Takk for kommentar på bloggen min. Fikk jo nesten prestasjonsangst hva gjelder mitt syprosjekt etter å ha tittet innom deg(tjihi:)) Du har jo bare de vanvittig flotte arbeidene og ideene!! Regner med jeg stikker innom deg igjen ja....
    Linker deg hvis det er greit?
    Lykke til videre!
    Hilsen Maria :)

    SvarSlett