torsdag 28. januar 2010

Morgenkåpe med Babuska dukker

Hos Søstrene Grene har de vaskekluter med Babuska motiver.


Pakken skal bløtlegges for så å bli vaskeklut. På bildet under vises de i to størrelser som kan kjøpes.



Den største kluten egner seg best. Den har fine og "rene" motiver. På bildet under vises oppklippet mønster til badekåpe. Arbeidet er i gang: )

Alle delene er klar for overlockmaskinen. De løse Babuskaene (med snorer) vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med enda.
Her er badekåpen/ morgenkåpen ferdig. De løse Babuskaene (i rosa snor) fikk en egen lomme.


Siden det ikke er knapper til lukning, måtte det lages et belte. Alt til denne badekåpen er laget av er et stort hvitt håndkle. Nederst på håndkleet var det to ribbekanter. Den skulle brukes, men var for kort. Da dukket det opp en ny ide. Skjøten blir skjult med to babuska-dukker



Se hvor tøfft det  ble på baksiden, hvor babuskaene møtes: )







7 kommentarer:

  1. Den kommer til å bli kjempesøt;o))
    Håper du får en fin dag.
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se den ferdig!
    Klme Fredrikke :o)

    SvarSlett
  3. Kjempespennende prosjekt. Jeg følger med.

    Astrid

    SvarSlett
  4. Morgenkåpen blir sikkert fin!

    Takk for hyggelig kommentar hos meg, det er bra at vi kan inspirere hverandre :)

    SvarSlett
  5. SSå artig og fargerik den blir med den flotte pynten.

    SvarSlett