fredag 14. oktober 2011

Royal utedo

I dag er det åpning av Royal utedo med barn og lærere fra Jaer skole på Nesodden



5. og 6. klasse har hatt som oppgave å tegne ideer og utforme modell for hvordan en Royal utedo kan se ut. Vinnermodelle er blitt bygget som et eget lite bygg knyttet til verkstedet. Den Royale utedoen har utstillt 8 tekstile kronjuveler i tekstil og ikke minst har morsomme detaljer som bare barn kan finne på:)

I dag kommer både lokalavisen og tidskriftet FORM, kunst og design i skolen  og lager reportasje. Jeg kommer tilbake til dette prosjektet senere når det blir publisert.

Prosessen med Royal utedo har vært lang med mye planlegging. På toppen av bygget skulle det være en stor kongekrone, og jakten på å finne en kongekronen begynte tidlig i sommer. I en nettbutikk: Fru Rosas handel fant jeg en kongekrone, men det var ikke stor nok.

Jeg fortalte om prosjektet, men krona var for liten. Jeg bestillte heller en flott lysekrone som kunne passe inn.

Overraskelsen var derfor stor da jeg fikk pakken i posten og fikk med kongekrona (som var for liten) som en gave på kjøpet. Dette fikk jeg fordi hun ble sjarmert av historien, og tenkte jeg kanskje kunne bruke den til noe.

Da kom ideen med å lage et skilt som viser vei . På bildet under er jeg i gang med å feste kongekrona. Resultatet er som vist på bilde øverst. Flott hva? Takk til deg i Fru Rosas Landhandel: )



2 kommentarer: