søndag 21. juni 2009

Kua mi, jeg elsker deg

Jeg liker å jobbe med kuer. Jeg har også laget mye som har med kuer å gjøre. Denne gangen skulle jeg lage et trofé. Jeg lot meg inspirere av ordspill. Ordspillet som ble trukket ut var: Lett som en fjær.

Jeg fant dette fine postkortet, tegnet av Sven Nordquist. Dette ble et godt utgangspunkt for mitt arbeid. Jeg er ikke så god på å tegne, men jeg er veldig god på å finne inspirasjon ute, og gjøre det til mitt eget.


Her er jeg i gang. Jeg starter med å lage et skjellet av ståltråd og hønsenetting. Jeg dekker deretter formen med SILKIS leire (papirleire kjøpt på Panduro Hobby). "Spenene" er selvsagt laget av KU (Q)-tips: )



Her er ferdig resultat. Mannen min er heldigvis snekker, så har får mange oppdrag av meg: )



Denne kua kom også på forsiden av bladet FORM. Bakgrunn er fjernet, og det er markert at kua danser ved å forsterke sko og ”bunn”.



7 kommentarer:

  1. Utrolig stilig ku. Digger den! Så talentfull du er :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Det er jo Mamma Mø jo!! Hun er jo en vinner..ikke rart du valgte henne...Nydelig arbeid!! Joda du..takk for mail..nå lurer vi tre damene om du kan holde kurs her i Bergen for to håndfuller med damer!! Er det aktuellt??

    ha en super kveld!!

    SvarSlett
  3. Så morsomt å følge med på bloggen din.

    SvarSlett
  4. Jeg vet om ca 10 damer vi kunne fått med...er det best at vi kommer til deg??? Og God tur!!! Til Spania! Jobb eller fritid??

    SvarSlett
  5. Hei!
    Så utruleg koseleg at du har lagt att helsing hos meg! No har eg kikka og kikka her hos deg og blir såååå inspirert!
    Så mykje flott og spanande- ser Miamor har snakka om kurs allereie! Vonarleg er eg med i opptellinga hennar!
    Her må eg tilbake for å kose meg! mmmmm!

    SvarSlett
  6. Jeg vil også på kurs!(smiler...og krysser fingrene og håper...)

    SvarSlett