søndag 3. januar 2010

På tur med ny lue

"Bærestykket" på lua syes ferdig. Her er de heklede blomstene sydd fast fra forsiden. Bakstykket (belegg)) syes på og snorene legges inn i sømmen.



Bærestykket syes fast til toppen og det innerste foret er i et tynt bomullstoff. Dette sys sammen, med en liten åpning som lua vrenges gjennom




Her er lua ferdig



Lua er veldig praktisk da den går ned over ørene og ned i nakken. Dette kommer dårlig frem på bildet. Bildet under hvor lua står på en plate blir bakdelen "brettet" opp.





13 kommentarer:

  1. Kjempe fin, så dyktig du er!!
    God tur i det kalde vinterværet! :o)

    SvarSlett
  2. Kjempekul lue!
    Nå skjønte jeg hvordan det gjøres også...
    Må rote litt i lageret av stoffer - kanskje noe passer til en lue

    SvarSlett
  3. Du er so flink also! Lua blei veldig stilig!

    SvarSlett
  4. Se der ja! Et prakteksemplar ingen har sett maken til.

    SvarSlett
  5. Hei. Her finner jeg jo enda ei kreativ dame! Så artig. Tittet på bloggen din og falt pladask for den fine årboken din. Lykke til videre. Farmor

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så koselig med en kommentar!!
    Jeg har vært inne og sett litt hos deg og. Lua var kul! Og masse annet du syr på spesielle måter.
    Mest av alt er det vel rammelim som fanger interessen. Jeg har til nå bare brukt transfer ark til å sy på puter o.l. men med rammelim er det jo uendelige muligheter.

    mvh Gry

    SvarSlett
  7. Den ble flott :-)

    Godt Nyttår :-)

    SvarSlett
  8. hei hei!! :)
    Ja, jeg sleit litt med valget av rosettene. MEN jeg klarte det til slutt ;) GODT NYTTÅR! Håper alt er bare bra med deg!!
    Så utrolig flink du er :)
    klem

    SvarSlett
  9. foressten :) tusen takk! Du har en veldig fin og inspirerende blogg du og! klem

    SvarSlett
  10. ..veldig vakker...mål i 2010 å gå på kurs hos deg..men jeg vil lære LAt..sliter litt der...må vel velge noe....miamor

    SvarSlett
  11. Heia!
    Takk for hilsen på bloggen min. Flott blogg du har, og det er godt med noe varmt på hodet i kulda, fin lue. Du har mye spennende på bloggen din:)

    SvarSlett
  12. Kjempetøff lue du har laget der. Var vel godt å få byttet ut den rosa lua kan jeg tenke meg.Imponert over hvor mye du får gjort hele tiden.

    SvarSlett