fredag 19. juni 2009

Oilily veske med EKORN motiv

Jeg har et favorittmerke. OILILY. Det er et nederlandsk designmerke, som har det mest utrolige som finnes av barneklær. De tørr å gjøre det andre ikke gjør. De har også vesker. Jeg reiser til Amsterdam helst en gang i året for å se og kjøpe en eller to vesker. Her er et eksempel på en veske jeg har kjøpt.



Dette er fra en av mine prosessbøker som viser arbeidsgang i arbeidet. Veska er øverst til venstre.

Disse veskene er egentlig laget for de som har små barn. Til vesken hører det med et liggeunderlag (i samme stoff som vesken). Her finnes det med andre ord noen nye muligheter.

Til denne store veske trenger jeg en mindre veske. Jeg tar bilder av motiver som er dekor på veske og overfører dette med rammlim (se bilde under, på sidestykkene)



Bildet til venstre viser sidestykkene og bilde til høyre viser forsiden av veska.


Dette bildet viser baksiden av veska.

På forsiden applikerer jeg på et ekorn som tegnet av/over det opprinnelige ekornet.

Jeg har ikke samme stoff som er pels/pusestoff, men et ullstoff som fungerer godt. Jeg tar ideen med stingene og tråkler rundt applikasjonen.


Dette er en ide som jeg aldri selv ville fått om jeg ikke hadde brukt veska som inspirasjon.

Den store veska er i et "plast-lignende" stoff. Stoffet kan minne om voksduk. Det samme er liggeunderlaget som er brukt til denne lille veska.



5 kommentarer:

  1. Hei
    Har sendt deg en award over på blogen min. Ha en god helg

    SvarSlett
  2. Hei Gitte!!

    Kom inn på bloggen din ved å søke etter stofftrykk. Vi er tre venninner som syr mye sammen. Har drevet en del med stofftrykk og laget egne stempel. har også overført en del direkte fra printet motiv og bare strøket på stogg..men dette holder jo ikke lenge...så rammelim hørtes såååå spennende ut....må vel ta oss en tur til Køben på jentetur.....flott og inspirerende blogg... ha en deilig lørdag...

    SvarSlett
  3. ..stoff skulle det være....

    SvarSlett
  4. hei.
    tusen takk for koselig kommentar paa bloggen min.
    jeg ble veldig imponert over det du lager...det er nesten utrolig...skjönner ikke hvordan en kan faa det til...=)
    ha en kjempe fin helg

    SvarSlett
  5. ..så gøy..ja jeg vil se kleshengere!!! Og selger du rammelim..ja da tror jeg bestemt jeg vil kjøpe...kan du sende....dette blir gøy!! har drømt om tekstiltrykk i maaange år..nå blir drømmene virkelige..det er så gøy...
    ..og rust..det er så vakkert..det er kontrastene som tiltrekker meg sterkest...

    ha en super dag! marit

    SvarSlett