mandag 5. oktober 2009

En ny lampe ser dagens lys!

Nå har jeg jobbet videre med metallfolie. Stoffet som ble valgt ut skulle ha en effekt av rustflekker. Her er prosessen i gang.






Rustbehandling tar litt tid. Jo lenger tid rusten får ligge, jo tydeligere blir trykket.



Stoffet som ligger over får et svakere trykk, og dette blir fjernet et døgn før det andre laget med stoff.




Det ene stoffet med det svakeste trykket, klippes opp og settes sammen, og er klare for trykk med metallfolie





Alle delene settes sammen med litt variasjon. Noe av skriften blir sidelengs, opp ned, og noen riktig vei.





Stoffet med de tydelige markerte nøkklene blir tatt i bruk. Stoffet påføres applikasjonsvliseline og nøklenen blir klippet ut og limt på.


Så kommer det store spørsmålet. Hva skal det bli ut av dette mønsterstykket? Den er like stor som en spisebrikke.


Gi meg en utfordring! jeg elsker utfordringer. Jeg tar de i mot med stor glede. Jo vanskeligere, jo bedre: ) Jeg skal vise arbeidsprosessen her på bloggen.


Jeg ønsket meg en utfordring....., og det fikk jeg: )


Jeg fikk mange fine tips og ideer til hva jeg kunne lage av denne stoffbiten jeg hadde trykket metallfolie og rust på.


Forslag som kom inn var: BAG til menn, LAMPEskjerm, HATT, SKINNBAG i kraftig lær, NØKKELSKAP med treverk og tekstil, og SMYKKEpose.
Utgangspunktet blir en lampe jeg har fra før. Mønsterdeler blir laget (se bildet over), men det holder ikke. Jeg mangler en del. På bildet under, vises hva som mangler Det som er igjen av stoff er lagt opp på mønsterdelen. Den må "lappes" sammen slik at den vil se lik ut som de andre.


Her er den nye mønsterdelen ferdig. Bildet er tatt ute i sola i går: )

Alle delene er sydd sammen. Den "nye" mønsterdelen til høyre.

Her er lampeskjermen nesten helt ferdig. Det mangler bare litt håndsøm øverst og nederst.



Gå inn er og se andre eksempler på hva som er laget med RUST. Gå inn her


8 kommentarer:

  1. Heisann!!
    Jammen er du kreativ og dyktig!!
    Har kikket nedover i bloggen din nå!!
    Jeg håper jeg får mange kommentarer fordi folk liker bloggen min ja!!
    Har blogget i snart to år og har etterhvert blitt "kjent" med mange her inne! I begynnelsen må man være flink å kommentere hos andre slik at bloggen blir oppdaget!
    Etterhvert har jeg fått mange kommentarer på mine innlegg og jeg prøver alltid å svare alle!! For meg er det viktig å gjøre det!!
    Ønsker deg en fin dag og ny uke :o)

    SvarSlett
  2. Fantastisk Gitte;o)
    Jeg visste du kunne klare å lage noe kult, og det klarte du;o)
    Syns ærlig talt det ble en av de stiligste lampene jeg noen gang har sett.... Ble inspirert til tusen...;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  3. Det var en fin ide at lave en lampe og hvor er det et godt resultat. Jeg kan forestille mig at den lampe gør et særlig meget varmt og venligt indtryk i et ungt ungkarlehjem, hvor alle ting ellers er købt!

    SvarSlett
  4. Gitte:) denne ble vel knallkul!
    inspirerende,det ble et spennende lys gjennom mønsteret. Flere effekter fikk du!
    fioline:)

    SvarSlett
  5. Så fin den ble Gitte. Du er bare så flink og kreativ.

    SvarSlett
  6. Hej!
    Vad kul med ytterligare ett besök från Norge!!Jag blir jätteglad! Har tittat lite hos dig. Du är verkligen kreativ och har massor med ideer!!
    Hälsningar Malin

    SvarSlett
  7. Fantastisk flott!! Du er noko heilt for deg sjølv du:)Superflink og kreativ.

    Anita

    SvarSlett