mandag 25. januar 2010

Mange BALLER i lufta....igjen

Denne helgen har gått til ulike prosjekter. Jeg hadde tenkt å gjøre ferdig badekåpen og var godt i gang. Her er babuskaène foret med vatt for så å sy sikk-sakk rundt. På den store er det laget en lomm foran.



Det er fordi det skal være plass til den lille oppe i lommen: )



Disse skal brukes til badekåpen, men.......jeg har også noe annet fint stoff liggende, og klarte ikke å la være å starte på et nytt prosjekt. Dette stoffet kjøpte jeg for noen år siden, og det er veldig fint. Det øverste er et "fløyelsstoff" med blomstermotiv. Under ligger for og ribbekant. Det skal også brukes diverse rester. Det skal bli en jakke




Her er armen i ferd med å settes sammen....



Jeg fikk en ide om å lappe sammen litt (nederst på armen) slik at det blir litt stoff til overs. Det dukket opp en ide om en ny veske...




Her prøves det frem hvordan motivet kan se ut. På bildet under vises det at det er baksiden (vranga) av blomstene som blir brukt. Alt "bøsset" er floss etter fløyelsblomstene er klippet opp, noe som er lett å fjerne med en børste.



Jeg måtte lage en nøkkelring til Georg  (den forrige veska jeg laget). Det er bare synd at helgen går så alt for fort: )




8 kommentarer:

  1. Jeg sier det igjen..hva du får gjordt på en helg......også så morsomt...Elisabeth H.

    SvarSlett
  2. Det er så morro når en ting tar den andre...*ler*..
    Fine ting!!
    Har du snakket med Elisabeth? Vi har mailet om en kreativ prat...*smiler*..

    SvarSlett
  3. Ser du tenker alltid ut noe nytt! Så artig å bruke baksiden til blomstene, det blir spennende å se resultatet :)

    SvarSlett
  4. Jeg er stum av beundring. Du er virkelig kreativ.

    Håper du titter innom bloggen min snart.

    Klem

    SvarSlett
  5. Du er bare helt utrolig! Her blir man imponert gang på gang:-) Er veldig spent på den jakken du holder på med.

    Klem

    SvarSlett
  6. Du styrer og du styrer;o)) Lekkert i alle bauer og kanter. Og snille venninner har du også, du får takke og bukke, vi slår kanskje til på det en dag;o) Nå sant skal sies, så trakk jo den bota opp en del, og den var jo særs selvfoskyldt;o///
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  7. Jeg skjønner ikke hvordan du får alle ballene ned igjen !
    "Bærre lækkert" alt sammen ! Klem!

    SvarSlett
  8. Fantastisk morsom og inspirerende blogg du har! Jeg eeeeelsker babuskaer, har helt dilla! Hvor har du funnet de vaskeklutene på innlegget lengre ned her? Har to jenter, og de elsker disse klutene som du må "legge i vann".

    SvarSlett