fredag 2. oktober 2009

Ny veske

Jeg fikk en utfordring...... og jeg som er så glad i utfordringer: ) Jeg skulle lage en veske.


Utgangspunktet var en side fra en barnebok (se under). Denne siden skulle jeg gjøre hva jeg ville med, og i tillegg fikk jeg et stykke "pels" stoff i turkis. Bildet fikk jeg overført på tekstil hos Nilz trykkeri i Oslo.




Hele bildet ble kopiert i A3 format, så tekst og alle figurer fikk bli med.


Om jeg skulle tatt ut stoff selv, ville jeg ikke ha tenkt på å bruke pelsstoff. Stoffet fungerte godt til appliksjon. Det gir en spennede effekt.
Dette er et fint eksempel på en ny måte å få ideer på. Jeg ville ikke klart dette uten hjelp :)


11 kommentarer:

  1. Den ble jo bra stilig;o))) Gleder meg mer og mer til å gå på kurs og få masse mer inspirasjon;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  2. Imponerende !!!!!!!!! Nå har jeg i 4 dager gått å sett på et stoff som skal bli veske- jeg har klippe angst...Kjøpte nemlig et morsomt skjørtpå loppemarked, stoffet skulle brukes til veske. Stoffet er på sydd lisser i et fint mønster, men jeg tør jo ikkebegynne for klipper jeg feil går jo hele det fine stoffet til spille... dette kaller jeg klippeangst. Mens jeg har tenkt på dette i 4 dager har du sydd veske ved siden av jobb og alt annet kreativt du gjør. Ikke rart man får prestasjons angst. Men i dag skal jeg.... Elisabeth

    SvarSlett
  3. Det var virkelig en artig veske !! Du er dyktig !

    SvarSlett
  4. kjempegøy, skikkelig fin veske, men jeg
    forstår ikke alt du gjør med å få kopiert ting til stoff. Eller leverer du inn kopier og stoff, så er det andre som trykker de for deg.

    SvarSlett
  5. De aller fleste trykkene overfører jeg selv med rammelim. Dette fikk jeg trykket hos Nilz, hvor jeg hadde med stoff selv. Det ble trykket på et hvitt stoff og applikert over til pels-stoffet: )

    Denne prosessen med trykking er dyr (150 kr), derfor gjør jeg det helst selv: )

    SvarSlett
  6. Kjempeflott veske du har laget :-) Ønsker deg en god helg

    SvarSlett
  7. wow, for en fantastisk veske, skikkelig kul!!

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig kommentar hos meg! Og så glad jeg ble som da også fikk sett den fantastiske bloggen din! Her var det flust av inspirasjon, og jeg er imponert over din kreativitet! Kommer nok tilbake... :)

    SvarSlett
  9. Du er bare helt super!! :o)
    Du er til stor inspirasjon!!
    Forsatt fornøyd med den nye maskinen?
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  10. Bara älskar den!! Suuperfin.
    Hälsning fr Eva

    SvarSlett
  11. Denne var jo bare FANTASTISK!!!!! du er jo helt utrolig.

    SvarSlett