onsdag 23. september 2009

Las Vegas, here we come!

I går kveld fikk jeg en ny ide!

Når jeg jobber med metallfolie, så er det fint om det passer inn til det man skal bruke det til. Jeg har alltid hatt et stort ønske om å reise til Las Vegas. I Las Vegas er det mye som glittrer/skinner. Dette skal bli en spare-veske.



Jeg fant noen bilder på Nettet som står i forhold til mine drømmer om Las Vegas. Jeg ble så ivrig at jeg glemte å speilvende skriften (welcome to Las Vegas). Dette er typisk meg, men det er her alle de gode ideene kommer: ) Jeg må tenke nytt nesten hver gang for å klare å løse de uforutsette utfordringene som dukker opp.


Bildet viser at prosessen er i gang med å ta vaseline på bildet. Utprøvingen her går på to eksempler en i farger og en i sort hvit.


Når bildet er overført, strykes applikasjonsvliseline på baksiden og overføres til produktet jeg skal jobbe videre med. Her er det brukt hvit lin med volumvliseline.



Den speilvendte skriften er satt på baksiden, utenpå volumvatten. Nå er arbeidet i gang!''

Nå er arbeidet i gang. Jeg syr med symaskin i skriften som er speilvendt. Da får jeg bokstavene "riktig" vei på andre siden.





Det blir ikke særlig pent, men litt artig. Her skal jeg brodere over slik at bokstavene blir tydeligere.


Teksten er nesten ferdig. Deretter er motivet påført rammlim i små prikker med en tynn strikkepinne. Små biter med metallfolie legges over, til limet er tørt (ca 30 minutter). Deretter dras metallfolien av, og sølv/eller gullfolien sitter igjen på motivet.



Baksiden av veska får et vindu slik at det er mulig å se pengene.



Spareveska er ferdig. Lukningen er med glidelås øverst, og en hempe til oppheng.


2 kommentarer:

  1. Dette ser så utrolig spennende ut, synd døgnet bare har 24 timer og at jeg må minst sove 8 av de;) Jeg vil også gjerne vite litt mer om hvor og når du skal holde flere kurs.

    SvarSlett
  2. Heihei!
    Tusen takk for koselig hilsen til meg i min blogg:)

    Så kreativ du er! Hærligheten så mye flott du lager!

    Jeg linker deg, så jeg kan følge med:)
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett