torsdag 2. juli 2009

Silketrykk og sjablonger

Lærere på Sogn videregående skole (Design og håndverk) ønsket kurs i enkle trykk-teknikker. Kurset gikk over 5 timer.



Kurset var lagt opp til å prøve enkle trykk med rammer, lage egne sjablonger og applikere et motiv (Høner) for så og trykke over. De som fikk tid bearbeidet motivene med broderi og perler.


Dette bildet er først trykket med en sjablong (et blad) og så trykk med silketrykkramme over etterpå (skriften).



Dette er samme sjablongen (bladet) som forrige bilde, men "negativen". Her er det brukt andre teknikker. Applikasjon, broderi og trykk av et lite utstnitt fra silketrykkrammen. Teksten er tatt ut fra en oppskrift med kylling, som passer godt til bildet: )







5 kommentarer:

  1. Åh, disse var kjempestilige. Så morsomt det må være å beherske en slik teknikk - og på toppen av det hele ha så mange supre ideer å teste den ut på :-)
    Ha en fin, fin sommerdag!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Kära kära Du, Tack tack tack för Ditt snälla & goa inlägg på min blogg! Oj så glad jag blev, som ett litet barn!! Din blogg är såååå speciell & cool och jag vill gärna länka tillbaks till Dig om det är ok!

    Agneta från Österlen

    SvarSlett
  3. Hei Gitte
    Dette så spennende ut. Jeg følger bloggen din med stor interesse. Du lager utrolig mye kult!

    SvarSlett
  4. åååååååååååååå så fine trykk Gitte!
    Jeg har nå nettop benyttet meg av svulmepastaen som trykkemetode og skal snart vise resultatet på bloggen min!
    klem fra fioline:)

    SvarSlett
  5. No må du ikkje legge ut meir! Då står eg brått på trappa di i mrg og sikklar! Høyrer det er andre damer fra øya som har gjort alvor ut av det;)

    SvarSlett