mandag 7. september 2009

Gjennomført kurs 1 i Rammelim

Her er noe av det som ble laget på kurset som ble holdt fredag og lørdag på Høgskolen i Akershus. Rammelim egner seg godt til billedoverføring, og ved bruk av metallfolie kan man fremheve noe, få frem effekter etc. Det er et spennende materiale å jobbe med.

På bildet under er det først overført et bilde med rammelim av Dronning Maud. For å få en fin effekt brukes rammelim på en silketrykkramme med skrift, og metallfolie lagt over motivet.




Når rammelimet er tørt, tas metallfolien av og skriften (trykket) blir igjen. Metallfolie finnes i ulike farger.


Her klargjøres et bilde. En tegneseriestripe.


Her er det eksperimentert på gjennomskinnelig organza (begge bildene under). Dette ble spennende og fint.






Bilder fra kurs 2 kan du se her: Kurs 2, Rammelim


8 kommentarer:

  1. Ååååå som jeg gleder meg;o)))))))
    Det ble skikkelig stilig;o)
    Det er godt dagene går fort nå for tia, ellers hadde jeg vel strøket med av spenning;o)))
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  2. Du lager så utrolig mye spennende! Gøy å følge med her:)

    SvarSlett
  3. Nei, no er eg so nyfiken på den rammelimen din at eg må spørre deg om du enkelt kan forklare prinsippet?

    ANita

    SvarSlett
  4. Gjett om jeg gleder meg til kurs!!!

    SvarSlett
  5. Så spännande detta ser ut med folien och texten !!! Och vad är rammelim för något? Undrar vad det kan heta på svenska ? ;-) Tack för den fina kommentaren på min blogg!

    SvarSlett
  6. Hei Gitte!!
    Takk for info om hvor butikken lå i dag :o)
    Er ikke helt ferdig med prosjektet mitt, må en tur på Ikea først.. :o)
    Ha en fin og kreativ uke,
    Fredrikke :o)

    SvarSlett
  7. Au,au,au...
    Fingertuppene mine er såre etter all papir avrullingen.."ler"...!!

    SvarSlett