lørdag 25. juli 2009

Reiselommebok

Vi, 4 jenter reiste på inspirasjonstur til Barcelona tidligere i sommer. Det snakkes alltid om at vi må passe på verdisaker, da det er mange lommetyver.

Jeg har alltid vært forsiktig, og aldri blitt frastjålet noe…..Jeg tenker jeg er ganske oppmerksom på slike ting.

I Barcelona opplevde vi noe nede på T-banen. Det var en hel gjeng med profesjonelle tyver. Det tre andre jeg var sammen med skjønte det med en gang. Jeg skjønte ingen ting: ) Jeg var heldig som ikke ble frastjålet noe, for det var like før…

Jeg har derfor tenkt på hva som kan være meste sikkert når jeg skal ut og reise. Det skal ikke være noe som henger rundt skulderen eller halsen, men settes på beltet.

Utgangspunktet er et kart fra Krakow (hvor jeg var for en uke siden) + noen mynter. Her er motivet overført på tekstil med rammelim.




Mønsteret lages etter størrelse på passet, og jeg finner et stoff som kan passe til å montere trykket. Trykket limes på med applikasjonsvliseline.




Det skal også være stropper som skal være bak til å feste i beltet. De lager jeg solide, samtidig som de skal bli fine.




Her er lommeboken ferdig. Den ble praktisk og veldig fin å bruke.
 
 



Fra festet bak til beltet. Stoffet og hempene er solide.





Her ses lukning med borrelås. Borrelås er smart å bruke. Det er "tungt" å få opp, og er ikke lydløs ved åpning: ) Denne må vel være trygg å frakte verdisaker?




Forresten....... Ved bruk av rammelim blir alt speilvendt. Det vil derfor være smart å speilvende motivet som skal brukes, før trykk på tekstil. Jeg har brukt orginalkartet, som derfor har blitt speilvendt. Så du det?



3 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Bloggarkivet er langt. Har prøvd å redusere den men da går jeg glipp av så mye inspirasjon synes jeg. Det er så mye spennende der ute i bloggverden.

    SvarSlett
  2. Blir spennende å se hvordan den blir, håper du finner en praktisk løsning!

    Jeg ble frastjålet veske i Barcelona :-( Det verste var ikke egentlig at passet og førerkortet og kredittkortet og og mobilen og flybillettene ble borte (3 timer før hjemreisen). Det verste var heller ikke at kameraet ble borte. Det verste var at alle de fine BILDENE på kameraet ble borte!

    SvarSlett
  3. Så smart!!
    Her inne får man mye innspirasjon.
    Håper d er greit jeg linker der inn på min blogg, for det va mye spennende her;)

    ha en fin helg!

    SvarSlett