lørdag 7. januar 2012

Ny inspirasjon

Jeg blir alltid så inspirert når jula er over. Da har jeg lyst å lage juleting, noe nytt jeg trenger til neste års jul.

Her er mitt gamle juleforkle. Det trengs en liten makeover: )


Motivene er av ulike former pepperkakefigurer, som blir klippet ut. Nå settes det applikasjonsvliseline på baksiden, for deretter og klippe helt inntil motivet


Når dette er gjort skal det festes på et nytt stoff.

Det er her utfordringen kommer, for det må tas av noe jeg har fra før, og det er ikke alltid lett å finne noe som passer til "jul"

Stoffet som er blitt valgt ut er fra Åhlens (nå har de salg) med store sirkler i ulike fager. Det første som må gjøres er å gjøre om noen av disse sirklene med nye stoffer slik at det ser ut som et julestoff.

Det er nå morroa begynner og dette kan man faktisk bli veldig kreativ av. Å lage nye stoffer selv. Bare se selv her på denne prosessen (resten kommer i morgen: )




3 kommentarer:

  1. Spennende. Jeg følger med.
    Ellen :)

    SvarSlett
  2. rekonstruksjon er bra! jeg følger også spent med........fioline:)

    SvarSlett
  3. Så flink du er som bruker av det du allerede har! Jeg følger også med i spenning!
    Beate

    SvarSlett