tirsdag 8. november 2011

Ole Brum og Nasse nøff

Nå har jeg endelig kommet igang med de siste forkledene (jeg har 3 stykker igjen). Her fortsetter jobben med Ole Brum som snakker med Nasse Nøff. Utfordringen til dette forkledet fikk jeg fra ideskaperen fra bloggeren i Det skapte grann


Motivet av Ole Brum er applikert på. Nå skal teksten sys på rundt. Her brukes speilvendt skrift med rammelim som festes på baksiden. Jeg syr med symaskin (på baksiden) og vips, så blir skriften på forsiden rufsete og lesbar. Se fremgangsmåte her


For å få plass til all skriften må den gå ut i sidene hvor knyttebåndene skal være. Disse forkledene er så fine i fomen (figursydd i one size) slik at de nesten blir som kjoler. Disse skal kursdeltagerne ha på seg når det er kurs. De velger selv ut "sitt" forkle: )


3 kommentarer:

  1. Ole Brum er en favoritt hos meg... :O)

    SvarSlett
  2. Så koselig at du er igang med Ole Brum igjen:)
    Det ser ut som han blir fin.
    Klem Beate

    SvarSlett
  3. Å du er så kreativ! Inspirer, spesielt nå som overskuddet ikke er topp her. Klem K

    SvarSlett