søndag 17. oktober 2010

Kronjuveler i tekstil

Jeg holder på å lage 8 kronjuveler i tekstil. Her er de utvalgte hodesmykkene.


Nr.1 Dronning Sonja, Nr. 2 Norges dronningkrone, Nr. 3 Norges kongekrone, Nr 4. Victoria, Nr 5. Dronning Elisabeth, Nr 6. Dronning Margrethe, Nr. 7 Dronning Elisabeth, Nr. 8. Storhertuginne
Maria Therese.


Her på bloggen skal jeg vise et eksempel på hvordan en tiara blir til. Jeg velger ut nr. 6 som er Dronning Margrethes perle/diamant tiara.


Det første som blir gjort er å få frem "mønstre" som skal bli til bakgrunn. Her skal det brukes metallfolie som trykk. Bildet over viser ulike border til de ulike kronjuvelene.

På bildet under er borden til Dronning Margrethes tiare overført med rammelim og metallfolie.


Mønsteret er laget etter hva jeg kan "se". De ulike kronjuvelene skal brukes som inspirasjon, ikke en direkte kopi.

Nå skal stoffet klippes opp (inne i buene).


1 kommentar:

  1. Du verden for en jobb!!! Gleder meg til å se det ferdige resultatet :) Elisabeth H.

    SvarSlett