fredag 19. februar 2010

Papirdukker

Jeg elsker papirdukker. På siste kurs som ble holdt i trykk-teknikker viste jeg frem disse og fikk en utfordring: )



Papirdukkene er overført med rammelim og klar for montering på stoffet som ligger under. Et nydelig stoff med sommerfugler.

Utfordringen fikk jeg av en av kursdeltagerne. En veldig kreativ og sprudlende dame fra Bergen som jeg kommer til å ha mye kontakt med fremover.

Hun foreslo et oppheng til veggen med lommer. Ideene bare kommer av seg selv, når jeg får "hjelp". Resultatet skal bli til to ulike produktet. Et veggoppheng og en liten kjole.

Papirdukkene er fra denne boken. Bildene er kopiert i et mindre format enn det opprinnelige og overført til tekstil.

Her er lommene ferdig sydd, 3 stykker i alt. To av lommene har motiv med "papir"dukker. Den midterste lommen har bare Tyll-lag med klær. Tyll-lagene kan byttes slik at dukkene får ulike klær.


Her vises hvordan lagene kan legges over dukkene.Det er klart for å lage feste til lagene. Jeg vet enda ikke om det blir borrelås eller små trykk-knapper.



Nå er veggholderen ferdig, klar til å fylles med papirdukker og klær.

For å få til en fin dekor er det sydd på et lite utvalg av de samme dukkene og klærne som skal opp i lommene. Selve dukkene er applikert på lommene, mens klærne er overført til tyll. De kan flyttes på (med trykk-knapp) og figurene får ulike antrekk.




Her er dukker og klær kommet opp i lommene.




2 kommentarer:

  1. Så artig! Gleder meg virkelig til å se de ferdige prosjektene. Nå MÅ jeg snart få bestilt meg rammelim. Det ser så utrolig gøy ut. Jeg er helt fascinert.

    Ønsker deg en riktig god helg!

    Kem

    SvarSlett
  2. Papirdukker er rett og slett kjempegøy, og jeg kjøpte noen til min prinsesse (barnebarn) for en stund siden. Det var noe hun likte.

    Er som vanlig spent på prosjektet ditt. Det ser virkelig spennende ut.

    Klem

    SvarSlett